Wirtualne biuro prasowe w WhitePress.

Wirtualne biuro prasowe w WhitePress.

WhitePress to platforma pełniąca rolę pośrednika w publikacji treści. Posiada ona bardzo ciekawy moduł e-PR, który pozwala na stworzenie profesjonalnego biura prasowego. Biuro może stać się idealnym narzędziem do komunikacji z dziennikarzami. Przedstawiamy kilka podstawowych zasad dotyczących jego tworzenia.

Zadbaj o ciekawy wygląd biura prasowego
Atrakcyjny wygląd biura prasowego z pewnością przyciągnie większą liczbę zainteresowanych. Zaświadczy również o naszym profesjonalizmie. W końcu przekaz medialny to nie tylko tekst. Istotna jest także towarzysząca mu grafika. Powinniśmy, więc przygotować odpowiednią grafikę na stronę główną, logo i zdjęcie główne, zastanowić się nad wyglądem samych wpisów oraz ustawić obowiązujący we wszystkich notatkach rozmiar i styl czcionki. Pamiętajmy o tym, aby zdjęcia zamieszczane w biurze prasowym nawiązywały tematycznie do branży, w której działamy.

Zamieść unikalny opis firmy
Unikalny i ciekawy opis naszej firmy jest ważny z dwóch powodów. Po pierwsze stanowi źródło informacji dla naszych klientów. Po drugie zaś informuje roboty wyszukiwarki, jakie treści zawiera strona. Dzięki unikalnemu opisowi, jego treść nie zdubluje się z innymi treściami na stronie. W przeciwnym wypadku możemy mieć problemy z uzyskaniem wyższych pozycji w wyszukiwarce, niż konkurencyjne strony.

Stwórz bazę dziennikarzy
Korzystanie z biura prasowego wymaga posiadania własnej bazy dziennikarzy. Umożliwia ona szybki kontakt, ze wszystkimi mediami, w których pragniemy zaistnieć. Dzięki temu narzędziu możemy działać naprawdę sprawnie i szybko docierać z informacjami tam, gdzie planujemy. Baza dziennikarzy jest także podstawą do budowania pozytywnych relacji z nimi.

Dostarczaj interesujących i poprawnych treści
Dobra notatka prasowa powinna być napisana według obowiązujących zasad. Komunikaty prasowe pisane są zawsze w trzeciej osobie. Należy, zatem unikać zwrotów „my”, „nasze” czy „moje”. Tytuł powinien zachęcać do przeczytania treści. Nieodłącznym elementem notatki prasowej jest także zwięźle zredagowany nagłówek. W dalszej części notatki należy rozwinąć wiadomość. Komunikat prasowy powinien zawierać również informacje o firmie oraz kontakt do autora. Styl i estetyka treści też ma znaczenie. Błędy ortograficzne, gramatyczne czy stylistyczne są w takim tekście niedopuszczalne.

Notatka prasowa nie jest tekstem reklamowym. Powinna mieć charakter informacyjny. Idealna długość tekstu to 2500 – 3000 znaków. Chcąc wzbogacić komunikat prasowy, możemy zamieścić w nim np. wypowiedzi ekspertów. Oczywiście, tekst przygotowujemy w formie elektronicznej tak, aby możliwa była jego edycja.

Maciej

Specjalista SEO

Polecane artykuły

Jak połączyć public relations z content marketingiem?

Jak połączyć public relations z content marketingiem?

Public Relations, a działania SEO.

Public Relations, a działania SEO.

Event marketing. Skuteczna forma działań marketingowych na przykładzie Binkowski Run.

Event marketing. Skuteczna forma działań marketingowych na przykładzie Binkowski Run.

Publikacje na WhitePress. Osiąganie założonych celów.

Publikacje na WhitePress. Osiąganie założonych celów.

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *