Loading...
LifestyleSocial MediaTech

Nowoczesny netmarketing i jego najważniejsze formy

W dobie rosnącej popularyzacji smartfonów, tabletów, komputerów i internetowego świata marketing internetowy cieszy się ogromną popularnością. Firmy korzystają z niego przede wszystkim po to, aby wzmocnić na rynku swoją pozycję oraz zdobyć szereg oczekiwanych korzyści. Trzeba wybrać tylko odpowiednią formę netmarketingu a sukces będzie murowany.

Do najważniejszych form nowoczesnego marketingu internetowego należą social media marketing, czyli społecznościowy, blog marketing oraz marketing wirusowy. Największą popularność bije oczywiście ta pierwsza. W ciągu ostatnich lat serwisy społecznościowe wprost opanowały Internet i zgromadziły na portalach miliony aktywnych osób. Tę sytuację postanowili sprawnie wykorzystać specjaliści od reklamy, stawiając na social media marketing. Jego zakres jest oczywiście bardzo szeroki.

Opiera się m.in. na zakładaniu profili marek i firm na portalach społecznościowych, publikowaniu targetowych reklam graficznych, organizowaniu przeróżnych akcji w postaci konkursów lub rabatów dla internetowych użytkowników. Ten rodzaj netmarketingu nie wymaga dużych nakładów finansowych, więc może być swobodnie stosowany zarówno przez duże, jak i małe firmy.

Z kolei marketing blogowy, jak sama nazwa wskazuje opiera się na prowadzeniu blogów firmowych, które będą prezentowały nowe produkty dostępne w ofercie firmy oraz przekazywały specjalne porady dla swoich klientów. Do celów promocyjnych można również wykorzystać niezależne, znane blogi, na których zostanie opublikowany artykuł sponsorowany. Kwestie finansowe stosowania tej formy są takie same jak w przypadku social media.

Ostatnia forma nowoczesnego netmarketingu – marketing wirusowy i szeptany wykorzystuje sytuacje, w których ludzie sami rozpowszechniają, propagują i rekomendują interesujące treści, nawet jeżeli mają one charakter komercyjny. Akcje wirusowe i szeptane są już jednak droższe, więc są w stanie z nich korzystać tylko zaprawieni przedsiębiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *