Loading...
Obsługa Klienta

Jak pozyskać klienta biznesowego?

Firmy, które zaczynają swoją działalność na rynku muszą określić swój typ klienta. Konieczne jest stwierdzenie, czy firma produkuje na użytek gospodarstw domowych i dla klientów indywidualnych, czy może głównym obszarem jej zainteresowania będą klienci biznesowi i zaspokajanie potrzeb firm.

Można także wybrać drogę pośrednią, czyli produkować (świadczyć usługi) dla jednych i drugich, jednak wówczas należy stworzyć dwie linie komunikacji marketingowej i pozyskiwania klienta. Pozyskiwanie klientów indywidualnych stało się przedmiotem innego artykuły, dziś zajmiemy się metodami i sposobami na pozyskiwanie klientów biznesowych.

  1. Przetargi – do organizowania przetargu zobowiązane są przede wszystkim instytucje publiczne, także roboty budowlane zlecane są najczęściej na drodze przetargów, ale jest wiele firm, które organizują przetargi planując jakieś większe inwestycje. Zorganizowanie przetargu daje im bowiem możliwość otrzymania intratnej oferty handlowej, której w warunkach rynkowych by nie otrzymały. Z drugiej strony dla firm oferujących dane produkty czy usługi jest to szansa na zdobycie dużego klienta a nierzadko również na nawiązanie długofalowej współpracy. Dlatego też warto brać udział w przetargach i w ten sposób pozyskiwać klientów. Oczywiście, by to się udało należy wygrać przetarg, a w tym mogą pomóc między innymi gwarancje przetargowe. Dokładnie na temat tych instrumentów pisano na stronie – http://gwarancjeprzetargowe.pl/gwarancja-ubezpieczeniowa-nalezytego-wykonania-kontraktu/.

  2. Targi i wydarzenia branżowe – dobrym pomysłem na pozyskiwanie klientów biznesowych jest także udział w wydarzeniach branżowych oraz targach. Jeśli firma dedykuje swoje produkty określonej branży lub określonym branżom powinna przygotowywać swoje stoiska na wydarzeniach organizowanych dla tych branż. Przykładowo producent obrusów powinien pojawiać się na imprezach branży HoReCa, bowiem hotele, restauracje i kawiarnie to jego potencjalni biznesowi odbiorcy.

  3. Marketing internetowy – to narzędzie, które dobrze się sprawdza zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Osoby prowadzące biznes także korzystają z wyszukiwarki internetowej, czy czytają fachowe portale – dlatego też myśląc o pozyskiwaniu klientów biznesowych warto rozważyć także działania w internecie. Przynoszą one efekty, bowiem na stronę firmy trafiają osoby zainteresowane jej produktami, niekiedy są to klienci indywidualni, ale są to także ludzie będący reprezentantami firm, które poszukują określonych dóbr i usług w imieniu firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *